Registrer
Gå Tilbake   Tett inntil - bæreforumet > Bærekunnskap > Hva skal jeg velge?

Hva skal jeg velge? Lurer du på hva slags bæretøy som kan passe for deg?

Svar
Gammel 27-02-08, 19:32
Tinden sin avatar
Tinden Tinden er ikke aktiv
På gyngende grunn

Ble medlem: Apr 2007
Sted: Bærum
Medlemsgruppeinnlegg: 28
Trenger noe som er raskt å ta i bruk!
Er eier av 1 stk særs utålmodig gutt som går i vranglås når jeg skal lage mat til han. Skal på død og liv være med å lage mat, og nå begynner han å bli for stor til å ligge på benken mens jeg lager grøten ferdig.

Derfor: jeg trenger noe å bære/holde han med mens jeg lager mat. Kravene er at det er raskt å ta på seg og raskt å få han oppi.

Jeg tenker at en slynge er tingen? Er jeg på riktig spor da? I så fall hvilken slynge, og lage selv eller kjøpe?

gullgutten - juli 07
gulljenta - juli 09
Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 19:39
Thinkerbell sin avatar
Thinkerbell Thinkerbell er ikke aktiv
Evil Bitch Monster
Supermoderator

Ble medlem: Jan 2006
Sted: Hadeland
Medlemsgruppeinnlegg: 655
Ringslynge eller lommeslynge er nok det rette her. Ei ringslynge er i alle fall veldig enkelt å lage -hvis du liker å sy, da.

Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 19:42
pingu sin avatar
pingu pingu er aktiv nå
Realist

Ble medlem: May 2007
Sted: Follo
Medlemsgruppeinnlegg: 656
Ringslynge eller lommeslynge er enkelt og greit Det ligger masse flott og billig på kjøp og salg-sidene nå.
Gammel 28-02-08, 09:59
BellaSanti BellaSanti er ikke aktiv
Seniorbærer (men ikke kjedelig av den grunn)

Ble medlem: Jul 2007
Sted: Trondheim
Medlemsgruppeinnlegg: 1
Lommeslynge er kanskje det enkleste å sy selv :smil: Ellers synes jeg også at becoen er veldig rask og ta på, og fin å bruke på ryggen mens man lager mat (eller gjør annet husarbeid)
Gammel 28-02-08, 10:07
neram sin avatar
neram neram er ikke aktiv
Med Mini tettinntil

Ble medlem: Feb 2007
Sted: Sandnes
Medlemsgruppeinnlegg: 42
Ringslynge og lommeslynge er raskt å ta på, men jeg synes ikke de er gode å ha på hvis noe skal gjøres. Den ene armen hemmes pga skulderen. Formsydd er og raskt å ta på, og du kan ha gutten på ryggen.

Slynger er jo lette å sy da, så du kan jo prøve det først.
Gammel 28-02-08, 11:13
Dudu sin avatar
Dudu Dudu er ikke aktiv
Stolt bæremamma til 2

Ble medlem: Mar 2007
Medlemsgruppeinnlegg: 265
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tinden Vis innlegg
Er eier av 1 stk særs utålmodig gutt som går i vranglås når jeg skal lage mat til han. Skal på død og liv være med å lage mat, og nå begynner han å bli for stor til å ligge på benken mens jeg lager grøten ferdig.

Derfor: jeg trenger noe å bære/holde han med mens jeg lager mat. Kravene er at det er raskt å ta på seg og raskt å få han oppi.

Jeg tenker at en slynge er tingen? Er jeg på riktig spor da? I så fall hvilken slynge, og lage selv eller kjøpe?
Jeg ville gått for lommeslynge. Selv bare knoter jeg med ringslynga - men øvelse gjør vel mester der også Jeg er ABSOLUTT ingen reser på symaskin og har en helt enkel maskin, men jeg kjøpte fleece pledd til 19kroner på jysk og sydde i vei. Billi billi enkelt og veldig mykt og godt. Snuppa mi elsker den hvertfall! Så det vil jeg slå et slag for - hjemmelaget fleece lommeslynge
Gammel 28-02-08, 11:58
Tinden sin avatar
På gyngende grunn

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Dudu Vis innlegg
Jeg ville gått for lommeslynge. Selv bare knoter jeg med ringslynga - men øvelse gjør vel mester der også Jeg er ABSOLUTT ingen reser på symaskin og har en helt enkel maskin, men jeg kjøpte fleece pledd til 19kroner på jysk og sydde i vei. Billi billi enkelt og veldig mykt og godt. Snuppa mi elsker den hvertfall! Så det vil jeg slå et slag for - hjemmelaget fleece lommeslynge
Hvor fant du mønster? vet ikke om jeg klarer å sy noe på frihånd uten å se etter noe?

Prøvde både ringslynge og lommeslynge med han som nestennyfødt, men syntes at lommeslynga ble for åpen. Var redd for at han skulle falle ut. Ringslynga var helt grei, men prøvde i butikk, og personalet hadde null peiling. Den gang endte jeg opp med et elastisk sjal i stedet. Prøver på nytt med ringslynge nå, har bestilt en brun silkeslynge fra Grooo . Den var jo helt nydelig, og etter mitt skjønn var prisen velidg fin den også. Så får vi se hvordan det går. Kan jo alltids selge den videre dersom vi absolutt ikke får det til.

gullgutten - juli 07
gulljenta - juli 09
Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 12:19
Dudu sin avatar
Dudu Dudu er ikke aktiv
Stolt bæremamma til 2

Ble medlem: Mar 2007
Medlemsgruppeinnlegg: 265
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tinden Vis innlegg
Hvor fant du mønster? vet ikke om jeg klarer å sy noe på frihånd uten å se etter noe?

Prøvde både ringslynge og lommeslynge med han som nestennyfødt, men syntes at lommeslynga ble for åpen. Var redd for at han skulle falle ut. Ringslynga var helt grei, men prøvde i butikk, og personalet hadde null peiling. Den gang endte jeg opp med et elastisk sjal i stedet. Prøver på nytt med ringslynge nå, har bestilt en brun silkeslynge fra Grooo . Den var jo helt nydelig, og etter mitt skjønn var prisen velidg fin den også. Så får vi se hvordan det går. Kan jo alltids selge den videre dersom vi absolutt ikke får det til.
http://www.tettinntil.no/Instruksjon...nge_DOBBEL.htm
jeg brukte denne fremgangsmåten. synes den virket vanskelig før jeg satte igang, men da jeg satt der med stoffet foran meg skjønte jeg skrittene etterhvert som vi skred frem hehe.. jeg sydde den dobbel, men det ble litt tykt og knotet, så har sydd en enkel også - det var super lett og gjort på 20minutter inkludert klipp! og jeg er nok ganske treg... her er en annen fremgangsmåte for fleeceslynge av felislynx fra en tidligere tråd(håper det er greit at jeg klipper og limer??)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av felislynx Vis innlegg
Klart jeg kan hjelpe!!!
Først, ute eller inne??
Ute, 3-4 cm lengre for å kompansere for ytterjakke.
Måle tverrmål stramt fra skulderspiss til øverst på hoftekammen,
jeg er feks 62 cm der.
Ganger så dette med 2 = 124, legger til 6 cm for "buen".
Klipper så ut et fleecestykke på 130 cm langt og ca 50 cm bredt.
HUSK STRETCH I BREDDEN.
bretter dette dobbelt, beholder lengden på midten og klipper en bue fra sidene (62 cm) mot midten (65 cm).
Syr så sammen buen MED ELASTISK SØM!
Her kan du bruke overlocken, og sy ned sømmen etterpå.
Teste slynga, og evt sy den mere inn.
Så velger du selv om du vil brette og sy inn kantene på slynga,
for å få litt ekstra støtte, og Vips: Lommeslynge!!
jeg brukte målene fra denne siste og fremgangsmåten for dobbel. jeg har forresten ikke elastisk søm på min maskin, men sørget for å strekke stoffe når jeg sydde og dermed har det ikke vært noe problem.

min lille var heller ikke glad i lommeslynge når hun var mindre, nå er hun tre mnd og synes det er topp! tror hun føler hun har litt mer oversikt enn når jeg pakker henne inn i sjalet..

lykke til!! slynge til 19kroner kan liksom ikke bli feil uansett føler jeg da
Gammel 28-02-08, 12:28
Tinden sin avatar
På gyngende grunn

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Dudu Vis innlegg
lykke til!! slynge til 19kroner kan liksom ikke bli feil uansett føler jeg da
haha, jeg har et pledd jeg fikk gratis i IKEAs sommerpakke i sommer da vi var på stranda. IKEA-folk kom bare bort til oss med eb diger psoe med mye rart i. Så da er det kun utgiftene til tråd og strøm på symaskina som gjenstår her

Mulig jeg må prøve meg på en lommeslynge også da, bare sånn for å ha prøvd det også

gullgutten - juli 07
gulljenta - juli 09
Svar med sitat
Svar

Tett inntil - bæreforumet > Bærekunnskap > Hva skal jeg velge?

Trådverktøy
Visningsmoduser

Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Trenger svar raskt ang vasking av lin cetes Det kreative hjørnet 2 03-04-07 19:14
Trenger svar raskt - kan jeg tørketromle didymosen? Herbjørg Bæreprat 10 07-09-06 08:23

Alle klokkeslett er GMT +1. Nå er klokken 03:02. vBulletin skin av ForumMonkeys. Drevet av: vBulletin versjon 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

Oversatt av: lavkarbo.no, fitnessprat.no, barnemix.no, n4f.no, mfl.