Viser resultater 1 til 16 av 16
  1. Kaker til dåp

Noen som kan hjelpe med gode kakeforslag?
    Tenkte å ha ostekake, peanøttkake, sjokoladekake.Skal bestille marsipankake.
    Ellers har jeg tenkt på verdensbeste, pavalova og veelskringle. Men blir de tre for like, tenkte i forhold til fyll, siden det er vanilje fyll i alle. I tilfelle hvem skal jeg ta, hva kan jeg lage i stedenfor??Vi kan bli 45stk hvis alle kommer.

2. Har du prøvd oreokake noen gang? KJempegod, og den kan med fordel lages 1-2 dager før dåpen (og den kan fryses ned etterpå) . Gulrotkake er jo også populært, samme med gjærbakst; hvis du kan få noen til å bake en kringle for deg på selve dagen.
    2007 2010

Jeg har mange prinsipper. Så om noen ikke passer, bare bytter jeg!

3. Kva med ei frisk og fruktig og 'lettare' kake? Yoghurtkake ellerno?
    Storebror (06), storesyster (09) og minsta (13)

Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Karmøy
    Jordbærgelekake!

http://tine.no/8354.cms

Beste kaka som finnes, veldig frisk og god!

M07 & M14

5. Suksessterte er knallgodt

Ellers er gulrotkake kjempegodt!

Jeg synes ikke verdens beste, pavlova og waleskringe er for likt, hadde jeg kunnet spise sukker og mel, så hadde jeg tatt en bit av hver om jeg var i et selskap der disse ble servert
    Imse- mor til storebror 03, Prinsessa 05 og Dokka 07

Synes ikke de blir for like jeg.

08

7. Verdens beste og waleskringle er jo to helt forskjellige ting, kan ikke sammenlignes! Skal ha begge i dåpen her.

Skal i tillegg ha:
    sveler
    marsipankake
    bløtkake
    sjokoladekake
    eplekake
    gul og rød ostekake
    suksessterte
    osteboller
    iskake (om noen kan bake det)
    stor større størst

Ble medlem
    May 2007
    Images
    27
    Denne sjokoladekake isen er ALLTID en suksess.. Serverte den på jobben forrige dagen med jordbær til

Det er jo en iskake så den krever at du har tilgang på frys ...til gjengjeld kan du lange den laaaang tid i forveien

"Oreo-Crusted White Chocolate Mousse Torte",
    side 252 i boken "Chocolate American Style" av Lora Brody

Til kaken trenger du:
    280 gram hvit sjokolade
    560ml fløte
    1 teskje vaniljeekstrakt (eller vaniljesukker)
    3 spiseskjeer vann
    2 teskjeer gelatinpulver (eller plater)
    240 gram Oreo-kjeks (eller andre mørke kjeks)
    170 gram lys kokesjokolade

Lag først fyll:
    280 gram hvit sjokolade og 150ml fløte varmes i vannbad til sjokoladen har smeltet. Sett til side for å avkjøles litt. 300ml fløte piskes til krem sammen med en teskje vaniljeekstrakt. Bland tre spiseskjeer vann og to teskjeer gelatinpulver, og varm sakte opp til pulveret er løst opp. Bland gelatinløsningen sammen med kremen, og vend så inn den hvite sjokoladen i kremen. Ha blandingen i en kakeform (med plass til bunnen over fyllet), og avkjøl i frysen.

Lag så bunnen:
    Knus 240 gram Oreo-kjeks i passe små biter. Knekk opp 170 gram sjokolade. Varm opp 110ml fløte nesten til kokepunktet, og hell fløten over sjokoladen. Rør til sjokoladen har smeltet inn i fløten. Hell sjokoladen over kjeksene, og rør godt. Trykk deigen over det frossne fyllet, og sett kaken tilbake i frysen.

Før servering dyppes kakeformen noen sekunder i varmt vann slik at kaken slipper formen, før den vendes opp ned (slik at bunnen kommer nederst) over et fat.

9. Sitat Opprinnelig skrevet av Dora Vis innlegg
    Verdens beste og waleskringle er jo to helt forskjellige ting, kan ikke sammenlignes! Skal ha begge i dåpen her.

Skal i tillegg ha:
    sveler
    marsipankake
    bløtkake
    sjokoladekake
    eplekake
    gul og rød ostekake
    suksessterte
    osteboller
    iskake (om noen kan bake det)

Ja hvet jo at de er forskjellig, men tenkte i forhold til fyllet. Er jo vaniljekrem i begge, pluss i Pavalova`n.

10. Sitat Opprinnelig skrevet av ut på tur Vis innlegg
    Denne sjokoladekake isen er ALLTID en suksess.. Serverte den på jobben forrige dagen med jordbær til

Det er jo en iskake så den krever at du har tilgang på frys ...til gjengjeld kan du lange den laaaang tid i forveien

"Oreo-Crusted White Chocolate Mousse Torte",
    side 252 i boken "Chocolate American Style" av Lora Brody

Til kaken trenger du:
    280 gram hvit sjokolade
    560ml fløte
    1 teskje vaniljeekstrakt (eller vaniljesukker)
    3 spiseskjeer vann
    2 teskjeer gelatinpulver (eller plater)
    240 gram Oreo-kjeks (eller andre mørke kjeks)
    170 gram lys kokesjokolade

Lag først fyll:
    280 gram hvit sjokolade og 150ml fløte varmes i vannbad til sjokoladen har smeltet. Sett til side for å avkjøles litt. 300ml fløte piskes til krem sammen med en teskje vaniljeekstrakt. Bland tre spiseskjeer vann og to teskjeer gelatinpulver, og varm sakte opp til pulveret er løst opp. Bland gelatinløsningen sammen med kremen, og vend så inn den hvite sjokoladen i kremen. Ha blandingen i en kakeform (med plass til bunnen over fyllet), og avkjøl i frysen.

Lag så bunnen:
    Knus 240 gram Oreo-kjeks i passe små biter. Knekk opp 170 gram sjokolade. Varm opp 110ml fløte nesten til kokepunktet, og hell fløten over sjokoladen. Rør til sjokoladen har smeltet inn i fløten. Hell sjokoladen over kjeksene, og rør godt. Trykk deigen over det frossne fyllet, og sett kaken tilbake i frysen.

Før servering dyppes kakeformen noen sekunder i varmt vann slik at kaken slipper formen, før den vendes opp ned (slik at bunnen kommer nederst) over et fat.

OMG! Denne må jeg lage en dag, elsker oreo kake, og denne så himmelsk ut. (hmm, og jeg skrev akuratt i en tråd om at jeg ikke går ned i vekt selv om jeg ammer, slike kaker kan ha en innvirkning på det ja...)
    2007 2010

Jeg har mange prinsipper. Så om noen ikke passer, bare bytter jeg!

11. Takk for mange gode forslag. Gulrotkake er laget nå, men som muffins.Med både eple og sjokolade i. Veldig godt.

12. Vi hadde nettopp navnefest, og da hadde vi
    marsipankake
    waleskringle
    ostekake med jordbær
    suksessterte
    sjokoladekake

Vi var 30 stk, og det var masse kaker igjen etter festen
    Mammaen til 2005 2009

13. Hva med rabarberkake. Veldig sesong for det nå
    Jeg har en oppskrift som er supergod hvis du vil ha den
    Mamma til V (jan 07) G (jan 10) og I (mar 14)
    :Blomst2::Blomst2::Blomst2:

Fru Pigalopp Guest
    Kransekake med dåpsbarn-figur på toppen, trodde jeg var en "må ha" i enhver barnedåp

sånn:

En slik har det vært i alle dåper jeg har vært i hvertfall....
    ofte pyntet med bare baby på toppen, og smell bong-bonger i "kjønnsriktige" farger...
    Sist endret av Fru Pigalopp : 07-06-10 kl 11:18

15. Kransekake! Og så er noen barnevennlige varianter (muffins, skuffkake e.l.) kjekt å ha dersom det kommer barn til festen.
    Stolt hønemør til Snuppa (2006), Bærta (2010) og tuppene i hagen

16. Dette er det vi har tenkt på så langt til oktoberfrijol sin dåp:

Krem/marsipankake ("hovudkake", tenkte å bake den også sjølv)
    Ostekake
    Muffins (enten gulrot eller sjokolade, eller begge deler )
    Lefse
    Kransekake
    Kringle eller annan gjærbakst
    Pavlova (?)
    Meksikanske kjeks (trur det blir mandelkjeks)

Også skal vi ha fruktsalat med vaniljekrem

Lefse og kransekake er must i barnedåp for meg, så det må vi jo ha
    Vesle A 2007 Oktoberfrijol 2009 Julisnupp 2013

Lignende tråder

1. Kaker til konfirmasjon
    By vira in forum Mat og kosthold
    Svar: 2
    Siste innlegg: 25-03-10, 21:47
  2. Kaker?
    By tidligeremedlem in forum Mat og kosthold
    Svar: 10
    Siste innlegg: 13-02-08, 08:21