PDA

Se full versjon : Velkommen til forum for barnerelatert forskning

sospel
14-10-2008, 21:36
Det er med stor glede jeg kan ønske velkommen til forumet for barnerelatert forskning.

Jeg håper at dette forumet kan bli en kunnskapsbase for generelle forhold relatert til barn, det være seg søvn, ernæring, oppdragelse eller annet. Fokus vil være på forskningsbaserte kilder.

Her kan dere starte tråder med informasjon dere har kommet over.
Dere kan også etterspørre mer vitenskapelig underbygget forskning om relevante temaer.
Jeg kommer ellers til å prøve å samle endel kunnskap her, og tar gjerne imot tips om gode tidligere tråder i en egen tipstråd.

Meningen med forumet er at dette skal være et sted der man lett kan finne frem til relevant informasjon. Jeg håper mange kan bidra med gode innspill.

Det er lov å være uenig her, og å komme med kritiske kommentarer. Men de skal være saklige, og legger man frem noe som fakta, ber jeg om at dette underbygges med kildehenvisninger.

Samtidig ber jeg om forståelse for at jeg vil la mindre relevante bidrag (dvs, bidrag som ikke inneholder nyttig informasjon for ettertiden / bringer tråden videre), vil bli slettet etter ca en uke. Man er dermed velkommen til å legge igjen småkommentarer og oppmuntringer hvis man ønsker, men med mindre de er relevante for tråden, vil de bli tatt bort for å gjøre trådene mer lesbare for senere referanse.

Her følger noen utdrag fra Bærbars velkommen-tråd, som gir noen gode retningslinjer for hva dette forumet skal være:

Sitat:Still gjerne spørsmål og diskuter i disse forumene, men det er et krav at du bruker fakta og ikke emosjoner. Det betyr at dersom du vil kritisere noe så må du komme med kildehenvisninger og harde fakta som bakgrunn - ikke bare "jeg gjorde det slik og derfor er det korrekt". Dersom du ikke har noen kildehenvisning eller noen fakta må du presisere dette, og spørre om noen har denne informasjonen.

Dette skal ikke være emosjonelle sinte forum hvor det er ferber mot tilknytning, baby bjorn mot bæresjal, eller babyled weaning mot tradisjonell matintroduksjon. Dette er forum hvor Sospel vil samle den informasjonen dere behøver for å vite mer i dybde om de temaene som opptar dere, og hvor dere kan hente den informasjonen når dere behøver den i dette forumet eller i andre.

Jeg kan jo presisere for de som ikke vet det - Tettinntil er et forum som er grunlagt av personer som brenner for tilknytningsomsorg og nærhet. Du vil ikke finne informasjon i disse underforumene som bygger opp under tradisjonelle metoder som feks gråtekurer. Hos tettinntil er barnet i fokus, og vi håper alle respekterer dette.Velkommen til forum for bærerelatert forskning

Bamsemums
14-10-2008, 21:40
kjempe flott at vi har fått dette underforumet!!!!!:klapper:

Sjalabais
14-10-2008, 22:05
Flott tiltak :bukett:

krokodillen
14-10-2008, 22:55
:klapper: Kjempebra!

Dappi
15-10-2008, 07:46
Kjempespent! Her skal jeg følge godt med :jumpers:

Alfa
15-10-2008, 07:49
Spennende, skal blir kjekt å følge med her :nikker:

CathrineSB
15-10-2008, 08:54
Så bra, sospel! Her skal jeg også følge nøye med! Jeg er sikker på at vi har mange kunnskapsrike mennesker her inne som vil hjelpe deg og bidra til å bygge opp en nyttig "informasjonsbank".

Colargol
15-10-2008, 13:55
:thanks: Dette blir superbra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gleder meg allerede til å lære mer (- og eventuelt bidra dersom jeg kommer over noe som kan være av interesse!)

Hermione
15-10-2008, 18:58
Så spennende! :)

Snuppegulle
15-10-2008, 19:22
Dette har jeg savnet! Og Sospel, du er den mest saklige og flinke jeg vet om!

taija
15-10-2008, 19:22
Interessant - flott tiltak :) :klapper:

Oliva
15-10-2008, 20:12
Kjempebra! Og du, Sospel, er en av dem som virkelig bidrar til at Tettinntil er et godt forum. Du er en kjemperessurs. :bukett:

sospel
15-10-2008, 22:47
tusen takk for gode tilbakemeldinger.
håper at mange kan bidra :)

Aramara
15-10-2008, 22:49
Flot tiltak!

Gratulerer nok igjen, sospel!

madisonhilyard
17-10-2008, 10:10
Har ikke sett dette før nå. Bravo, Sospel!