Se full versjon : ERGO - classic eller NG?
kastanje
20-02-2006, 20:28
Hva er egentlig forskjellen på gammel og ny modell av ergo? Er det mer enn at den nye kan brukes på hofta også? Og er det noe poeng egentlig? Hva mener dere som har prøvd?
kastanje
21-02-2006, 13:54
Ingen erfaringer med forskjellene? Hvordan er evt den gamle modellen?
Dei store skilnadene går på design og polstring. Den nye modellen er littegranne større fordi hoftebeltet og skuldrane har litt meire polstring. Lomma bak har glidelås, og hodestøtta er formsydd og festast med knappar (tidl. borrelås). Alle spennene har sikkerhetsstrikk, slik at dei ikkje løsner om spennene mot formodning skulle sprette opp.
Den nye modellen kan du bære på hofta med, ja. Det er jo ein ekstra fordel, men dei fleste bruker nok framleis ERGOen til mage -og ryggbæring.
Her kan du sjå ei oversikt over forskjellane: http://www.ergobabycarrier.com/classic.html
Eg hadde den ERGO Classic til New Generation kom ut, og var aldri misfornøgd med den! Den gamle modellen var svært behageleg. Eg likar den nye lomma bak med glidelås, ellers kunne eg fint klart meg utan oppdateringane på New Generation.
Du kan altså trygt skaffe deg gammal eller ny modell, du får eit flott produkt uansett.
kastanje
21-02-2006, 14:15
Tusen takk for svar. Da ble jeg mye klokere :)
Babyheaven
24-02-2006, 14:59
Nya Ergo har formsydda axelband och formsydd sittdel till barnet.
+ allt det andra som skrevs ovan.
NG passar bättre på långa personer än classic.
Akkurat det samme lurte jeg på, så takk for svar! Da blir det nok en NG her etterhvert, siden både jeg og mannen er lange.. De er vel ganske uvanlige på bruktmarkedet, eller hva?
Jeg har en NG, men lurer littpå de faktiske forskjellene på hodestøtten i forhold til den gamle. Kunne den gamle reguleres enda mer (bli lengre) enn den nye:icon_question:
Nei, den nye er nok lengre. Den passar framleis på Oscar, som er nesten tre år. ERGO classic hadde hodestøtte som eg meiner var for kort til han i fjor.
Men eg har ikkje målt og samanlikna, så her går det på hugsen min....
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.