Se full versjon : Voksen lue- trenger mønster!
Sukoilif
30-04-2008, 19:29
Jeg har fått dobbeltsidig ørebetennelse:( og trenger en lue. Fort!
Pernilla
30-04-2008, 19:33
huff.. nei og nei, stakkars deg!
men for en enkel lue i feks fleece, trenger du bare to halvsirkler da. eller, kanskje jeg burde si halvovaler.
Sukoilif
30-04-2008, 19:42
huff.. nei og nei, stakkars deg!
men for en enkel lue i feks fleece, trenger du bare to halvsirkler da. eller, kanskje jeg burde si halvovaler.
Jeg må nok ha noe som er litt vindtett, og det eneste mønsteret jeg har er hjelmluer til barn. :rister:
Men, altså: To halvsirkler? Hvordan da? Hodet mitt er fullt med bomull eller noe slikt, så jeg tenker ikke så fort som jeg pleier. :flau:
Sukoilif
30-04-2008, 21:41
Ingen som kan hjelpe meg? :blafre:
Stakkars deg!
Har du ingen lue fra før av som du kan bruke?
Hvis ikke, mål rundt hodet der du vil at kanten på lua skal gå, og så halverer du omkretsen og bruker det som utgangspunkt for den nederste luekanten. Hvis stoffet er elastisk, ville jeg nok ikke ha lagt til sømmonn.
Og så klipper du ut to*luehalvdeler, toppen på lua kan jo se ut akkurat som du vil. Bedre for høy enn for kort, da kan du jo heller bare brette den opp en gang.
Sukoilif
30-04-2008, 22:04
Takk Pesto. Jeg har ingen luer som passer, hvertfall ikke som jeg finner nå når jeg trenger. Får ta frem målebåndet og prøve meg frem da. Kan bli spennende. :knegg:
Hvordan gikk det?
Og hvordan er ørene?
God bedring!
Sukoilif
01-05-2008, 13:34
Hvordan gikk det?
Og hvordan er ørene?
God bedring!
Har ikke sydd enda. Det regner, så jeg skal ikke ut før imorgen.:rister: Får prøve meg på symaskinen i kveld tror jeg.
Å, min mor lånte Tøj du selv kan sy i går. Den med voksneklær. Der mener jeg det var oppskrift på luer.
Du kan ikke bruke lue av snuppa som mal og forstørre den litt ?
Du kan ikke sy deg en litt tøft hårbånd som er litt bredt og i vindtett stoff innerst?
Om det går over ørene så blir det ikke så varmt som en lue.
Sukoilif
01-05-2008, 14:57
Å, min mor lånte Tøj du selv kan sy i går. Den med voksneklær. Der mener jeg det var oppskrift på luer.
Du kan ikke bruke lue av snuppa som mal og forstørre den litt ?
Jeg HAR jo den boka!! Skal jeg jammen sjekke ut! TAKK!! snupp har mest hjelmluer, jeg vil helst ha noe annet..:fnis:
Du kan ikke sy deg en litt tøft hårbånd som er litt bredt og i vindtett stoff innerst?
Om det går over ørene så blir det ikke så varmt som en lue.
Pannebånd er jaggu ikke dumt! Sant at det blir varmt med lue nå, og jeg burde vel passe på ørene litt en stund... Frister ikke med flere ørebetennelser.:rister:
Da er planen klar, sjekke ut boka og improvisere et pannebånd. (Skulle gjerne hatt litt inspirasjon på pannebånd, så kom gjerne med bilder!)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.