Se full versjon : Bredde på stoff til lommeslynge
Jeg har kjøpt meg fleece som jeg vil sy ei lommeslynge av. Det er 1,5 meter bredt. Mener å ha lest et sted her (Kosmonaut?) at det går tre slynger i bredden - altså 50 cm på hver. Pga strekken må man bruke stoffet den veien har jeg skjønt. Har laget ei prøveslynge av et gammelt laken med denne bredden og den synes jeg her helt ok. Men nå lurer jeg på om det er bedre å bare lage to - altså 75 cm brede. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å sy inn kantene på slynga :sjokk: . Jeg har ingen kjøpeslynge å sammenligne med. Hva sier dere proffe - ev dere som har ei kjøpeslynge. Hvor brede er de???
Håper dere skjønner hva jeg mener...
Astronaut
09-02-2006, 21:12
Jeg synes ca 55 cm er best,
Taratroll
09-02-2006, 21:37
Jeg liker å ha dem litt brede, så 50cm høres litt vel smalt ut. Og iallefall dersom man i tillegg skal brette inn kantene. Jeg ville gått for 2 stykker og så har du kanskje litt igjen til å sy matchende lue eller noe av.
Astronaut
09-02-2006, 21:45
*Lommeslynge* :crazy:
He-he. Hva med *bærepose*. Det er min favoritt
*Lommeslynge* :crazy:
Synes bare "pouch" er et håpløst ord på norsk. Så jeg har ganske demonstrativt begynt å bruke dette ordet.
Ok, takk for gode råd. Da blir det to lommeslynger og hva mer? Vi får se. Kanskje jeg tom skal ta meg tid til å sy inn kantene?
Astronaut
10-02-2006, 09:01
Synes bare "pouch" er et håpløst ord på norsk. Så jeg har ganske demonstrativt begynt å bruke dette ordet.
Enig i at det ikke klinger helt, men lommeslynge og bærepose er jo ikke heller helt kremkake. Jeg har tenkt mye på dette, og venter på at det perfekte ordet skal dette ned i hodet mitt:hosten:
Pouch isn't a very sexy word in English either...
Pung? isn't that the word in Norwegian for what a kangaroo has on its stomach? that's what a pouch is anyway... :)
Pung? isn't that the word in Norwegian for what a kangaroo has on its stomach? that's what a pouch is anyway... :)
Or another word for testicle :drinks4cz:
LOL yeah that's pretty silly :)
well pouch as I said isn't the "prettiest" word in English either
krusedull
10-02-2006, 14:10
LOL yeah that's pretty silly :)
well pouch as I said isn't the "prettiest" word in English either
Jeg liker faktisk lommeslynge bedre enn pouch, det er lettere å forstå for de som ikke vet hva det er. Det er grunnen til at jeg skriver "slynge" eller "lommeslynge" når jeg skal være "offisiell", men her inne skriver jeg vel stort sett pouch ;)
I think the more "official name in English is actually pouch-sling too. I see it that way lots of places. Like there are slings in general and "ring-slings" and "pouch-slings" in particular.
Thinkerbell
11-09-2008, 07:27
Takk, Fifi, for at du minnet oss på denne tråden. Genial ordhistorie!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.