Se full versjon : Hva bærer du i når du bærer og hva bærer du?
Thinkerbell
09-02-2006, 21:01
Når du er ute uten vogn, hva har du med deg av tilbehør da? Og hvordan har du det med deg? Når jeg har med meg vogna, har jeg en tendens til å ha med meg så mye 'just in case'-greier at toget antakelig kunne stå stille søtten meter før Movatn stasjon i et døgn før jeg gikk tom for bleier, drikke og lesestoff, men det er jo ikke så praktisk når jeg må bære alt, da! Lær meg å nli en minimalist, folkens!
Cantaloupe
09-02-2006, 21:14
Har med sekken min med bleie og klesskift til Gulpeguten. Og litt forskjellig til meg alt etter kva eg skal - vatn, evt lesestoff, hundeposar er alltid med. Når eg skal på universitetet har eg min høgt elska Mac med :colorheart:
For øyeblikket bruker jeg en stor skulderveske. Den holder i massevis til bleieskift og telefon, lommebok etc, pluss at det er plass til eventuelle ting jeg handler. Hvis jeg farter rundt på shopping, er det et must å kunne ta av seg skjerf, bæredeksel, luer og votter og slippe å bære det i hendene.
Har lite med til eventualiteter, det meste er å få kjøpt dersom det skulle bli nødvendig. Når jeg ikke har med vogn vil jeg ha minst mulig ekstra vekt.
Taratroll
09-02-2006, 21:34
I min nye fine kecci bag har jeg som oftest med et par bleier, noen tørre papir kluter og hundeposer til bæsjebleier. Så hiver vi gjerne oppi et ekstra skift dersom vi skal være borte en stund. Så har jeg gjerne en ekstra bæredings og noen leker oppi. I tillegg til mobil, lommebok og annet smårusk. Veldig greit nå som hun er stor nok til å drikke av glass og spise vanlig mat, for da slipper vi å ta med sånt. Og når jeg har hatt alt dette oppi har jeg som oftest fortsatt litt plass til overs.
Astronaut
09-02-2006, 21:39
Jeg har alltid med meg minst mulig. Lunch hvis vi er ute så lenge, 2 bleier, lommebok, mobil, leppestift og en pouch/meitai
Sorgenfri
09-02-2006, 21:51
Jeg har to lommer. I den ene finner man mobilen, i den andre - kortmappe. Jeg tar med meg en bleie jeg putter innenfor jakken, så er man klar for det meste.:D
1-2 bleier og noen wipes i en liten sandwich pose, KANSKJE en body, men sjelden. Så har jeg med mobil, nøkler og pengpung. Dette er i veska mi :blomma: eller i slynge-lomma!
Jeg føler at jeg sjelden behøver så mye, egentlig. Av og til tar jeg bare 1 bleie med og stikker den inn i sjalet, tar kreditt kortet i lomma og mobilen rundt halsen og nøklene i lomma også.
Om jeg glemmer bleier er ikke det krise heller - vet flere stellerom med bleier på veien, pluss jeg vet om flere butikker som selger bleier også :loveshower: - samme med mat!
Jeg ELSKer å slippe vogn. Men om jeg skal KJØPE noe som KANSKJE er tungt, så tar jeg med vogna for å transportere det i (men det MÅ være melk eller brus da).
Belladonna
10-02-2006, 10:20
Jeg har en litt stor skulderveske jeg pleier å ha med meg når vi skal være borte en stund. (fra herreavd på h&m :) ) Der oppi har jeg 2 bleier, kluter, vannflaske, mobil, pengebok, nøkler, smokk og bamse, lipsyl og evt matpakke. Jeg bruker så sinnsykt mye penger om jeg drar avsted med bare kortet og mobil.. Og så synes jeg det er veldig kjekt å ha et sted å gjøre av lue, hals, skjerf, jakke osv når vi er innendørs -i butikker, på kjøpesenter o.l.
Nå har jeg hittil bare bært på ryggen med ergo, og da funker det supert med skulderveske i tillegg -vet ikke hvordan det blir til våren/ sommeren når jeg har en liten en som må bæres på magen.. Må vel finne på noe lurt :)
Thinkerbell
10-02-2006, 15:33
Så flinke dere er til å ha med bare akkurat nok... Jeg har med for mange bleier og for mye av alt. Hm. Prøve å ta meg sammen litt. Men alltid-lista mi ser vel omtrent slik ut:
Bleier
Bæredings
Håndkle (til å legge baby på ved bleieskift på suspekte steder)
Våtservietter
Body
Strømpebukse
Body
Babypledd (vel, ikke hvis jeg ikke har med vogna!)
Mobil
Vannflaske
Nøkler
Kortmappe
Skriveblokk og penn
MINST ei bok eller et blad
Hm. Kanskje jeg kan dra ut uten vogn, men MED kløvhest? :juhu:
Bærbar, jeg måtte smile da jeg leste dette: "pluss jeg vet om flere butikker som selger bleier også". Hvis jeg har hamstret for mye av ett eller annet pleier Mannen å se på meg og si: "De har sånne i butikken også." Men fra det ene til det andre, mener du at du får kjøpt bare ei bleie eller to? Det vile jo være genialt!
Tar lista di, Thinkerbell og skriver mine kommentarer i parantes:)
Bleier (kun to og et sperrelag)
Bæredings
Håndkle (til å legge baby på ved bleieskift på suspekte steder) (skifter på fanget:) har brukt slynga til underlag, men det er kanskje ikke så veldig lurt hvis man har tenkt å bruke den etterpå:))
Våtservietter (har en vaskeklut med, hvis det trengs mer får man alltids tak i, men det har ikke hendt meg på mange mnd at jeg har manglet noe å vaske med, en full pakke våtservietter tar jo halve stelleveska mi)
Body (hvis borte mer enn 3-4 timer)
Strømpebukse(hvis borte mer enn 3-4 timer)
Babypledd (vel, ikke hvis jeg ikke har med vogna!) (bruker bæretingen til pledd)
Mobil
Vannflaske
Nøkler
Kortmappe
Skriveblokk og penn
MINST ei bok eller et blad (pakker alltid med en liten bok som tar lite plass, store bøker får være hjemme)
Bleier 1-2 stk avhengig av turens lengde
Bæredings Må jo ha det, ja...
Håndkle En stor gulpeklut tar mye mindre plass...
Våtservietter Tørre engangskluter eller våte engangskluter i plastpose
Body Nix
Strømpebukse Nix
Babypledd Bruker bæredingsen eller jakka mi
Mobil
Vannflaske Liten Imsdal
Nøkler
Kortmappe
Skriveblokk... Lommebok/planlegger i ett med notatark, penn og kortholder
bok eller et blad Sjelden
Her er lista di med mine kommentarer. Dette gjelder jo ikke dagsturer langt unna, da har jeg med litt mer. I tillegg har jeg gjerne med en banan, en liten matpakke eller noen få kjeks.
Jeg bærer alt stæsjet med i min Skip*Hop stelleveske, men føler ikke at det er noen god løsning når jeg bærer barn på ryggen.
Tyttebær
12-02-2006, 10:16
Ofte bare en bleie i lomma, eller i liten skulderveske hvis jeg har den jakka med små lommer. Og nøkler, kort, penger, mobil. smokkesnor med smokk eller leke på.
For litt lengre turer kan jeg ta med litt niste og en vannflaske til hver.
Kuldekrem hvis det er skikkelig kaldt for masipangrisen.
krusedull
12-02-2006, 10:27
Jeg har med 1-2-3 bleier + sperrelag i bleieposen min, lommebok, nøkler og mobil, pluss sånt småtteri som alltid ligger i veska (lypsyl, gamle kvitteringer, etc ;) )
Om det skulle bli beleiekrise har de bleier på butikken eller bensinstasjonen, og klær og mat kan også kjøpes om det skulle bli prekært. Det hender jo at vi har med matpakke, men det er bare hvis vi skal være lenge ute og ikke er i byen og skal på cafe;)
når jeg bærer har jeg med:
- 1 tøybleie (2 hvis jeg skal være borte lenge)
- 1 kleskift
- regnfrakk hvis det er skumle skyer
- penger
- mobil
Jeg har med:
1-2 bleier
Flaske m mat til Olivia
Gulpeklut (men pleier å glemme det....:oops: )
Ekstra sutter (viktig viktig!!!!)
noen våtservietter
Det er egentlig det... Lommenbok, vann, lippgloss, nøkler og seff bæredings
og vi er good to go!!:skatesmiley: :cold:
Thinkerbell
13-02-2006, 00:18
Jeg innser jo egentlig at problemet mitt er todelt. Det ene aspektet, at jeg er en ustrukturer maksimalist kan jeg med fordel gjøre noe med (på opptil flere fronter i hverdagen...). Det andre aspektet er at byturene Larveprinsen og jeg tar gjerne minner om ekspedisjoner. Hvis vi først skal til byen, samler vi gjerne opp et par besøk og en håndfull andre ærend, slik at det blir minst en halvdagstur av det. Her hjemme går vi til butikken, til stallen eller tur -da har jeg ikke med meg hele smørbrødlista!
Har egentlig med meg vogna som oppbevaringsplass for alt annet enn lilletupp jeg.. henne har jeg jo i en bæredings :) Gikk egentlig her å tenkte å på å sy en liten veske som jeg kan tre på livbeltet på meitai/ergoen slik at jeg får plass til den livsviktige bleia, mobil, og penger uten å drasse med ei stoooor veske for da pakker jeg for sydpolekspedisjoner eller større turer jeg altså...
Selv jeg som bor på landet og ikke har butikk hver km må jo innse at i krisetilfeller så får jeg kjøpt det meste ute også så har en noen penger og ellers normalt bekledning når man forlater hjemmet så ordner vel det meste seg :)
Dette har jeg fundert litt på også...er ikke noe glad i ryggsekk og vesker på skulderen har en tendens til å skli ned.
Lurer på å prøve å sy noe jeg kan ha når jeg bærer, kanskje noe som knytes/festes rundt livet? hm....
Lavendel
18-05-2006, 08:46
Jeg er også veldig just in case... Når vi er på tur så er vi gjerne borte en stund, i åpen bhg feks, og da må jeg ha med meg mat og frukt og greier i tillegg til det vanlige standard som
bleieskift,
ekstra klær (body, bukse, ekstra jakke kanskje, sokker),
våtservietter
Hotsling pouch (blir genialt liten!)
silkepledd
solbriller
nøkler, lommebok, telefon, lipgloss (mammating :D )
div leker (ikke bare en, men kanskje 2-3 forskjellige, vet jo aldri hva som faller i smak...)
tørkepapir
vannflaske til meg og ungene
liten mappe med stellekrem, plaster, vanlig krem, stikkpiller (??)- ja, sånn førstehjelp omtrent
Utrolig hva jeg får plass til i min Skip Hop, men jeg har uansett alltid med en vogn for jeg har som regel med minst to barn på tur og det krever jo litt utstyr, he, he... av og til ender jeg opp med en ekstra liten sekk i tillegg hvis jeg virkelig skal slå til så ja, kunne sikkert fint overlevd to døgn på et øde sted uten fare ;)
Jeg har jo en slik en nå: http://msni.pricegrabber.com/product_images/17524000-17524999/17524586_640.jpg og jeg kan ikke begynne å fortelle hvor praktisk den er!!! Får plass til 2 bleier, eller 1 bleie og en body, det er stelle matte i den, karabiner krok til nøkler, speil, flere lommer og den er über lekker!!!
http://www.brownson5th.com/fleurville/tn/ep_diagram.jpg
Lavendel
18-05-2006, 09:08
Jeg har jo en slik en nå: http://msni.pricegrabber.com/product_images/17524000-17524999/17524586_640.jpg og jeg kan ikke begynne å fortelle hvor praktisk den er!!! Får plass til 2 bleier, eller 1 bleie og en body, det er stelle matte i den, karabiner krok til nøkler, speil, flere lommer og den er über lekker!!!
http://www.brownson5th.com/fleurville/tn/ep_diagram.jpg
Perfekt! Elsker sånn orden og system :D
Hvis jeg minimaliserer litt så tror jeg en slik en er nydelig for meg også, he, he...
Perfekt! Elsker sånn orden og system :D
Hvis jeg minimaliserer litt så tror jeg en slik en er nydelig for meg også, he, he...
Enig - for meg er det viktig å KUN ha med det jeg VIRKELIG behøver! Denne vesken tvinger meg til å være logisk! :smiley_abda:
Taratroll
18-05-2006, 09:17
Syns escape poden er perfekt når vi skal på småturer. Og så er den så fin også! Samboer tar gjerne med seg skip hop pronto når han skal en tur sammen med A, da har han alt han trenger. Jeg bruker ikke like ofte prontoen alene, men har den gjerne oppi duoen. For den har en fantastisk stellematte. Perfekt når du må skifte bleier på gulvet.
JifraNord
18-05-2006, 09:38
I min nye fine kecci bag har jeg som oftest med et par bleier, noen tørre papir kluter og hundeposer til bæsjebleier. Så hiver vi gjerne oppi et ekstra skift dersom vi skal være borte en stund. Så har jeg gjerne en ekstra bæredings og noen leker oppi. I tillegg til mobil, lommebok og annet smårusk. Veldig greit nå som hun er stor nok til å drikke av glass og spise vanlig mat, for da slipper vi å ta med sånt. Og når jeg har hatt alt dette oppi har jeg som oftest fortsatt litt plass til overs.
kor lurt det va med hundeposer! har brukt vanlige poser men de er jo så store og ikke minst gjennomsiktige! så heretter skal jeg bruke hundeposer!
Dette har jeg fundert litt på også...er ikke noe glad i ryggsekk og vesker på skulderen har en tendens til å skli ned.
Lurer på å prøve å sy noe jeg kan ha når jeg bærer, kanskje noe som knytes/festes rundt livet? hm....
Her bør jo Fjummsi komme inn med reklame for veskene sine. Tror en sånn hadde passa perfekt til deg Nuta!
Her bør jo Fjummsi komme inn med reklame for veskene sine. Tror en sånn hadde passa perfekt til deg Nuta!
Ja få se!!
Cantaloupe
18-05-2006, 11:02
No har bare med ei skuldervekse med plass til to bleier og klutar, mobil, nøklar, pengar og hundeposar. Så har droppa sekken mao etter som eg har blitt meir "erfaren"
Ja få se!!
Heisann! Ja jeg har sydd et par bærevesker. Det er ikke vanskelig å sy, så du kan gjøre det selv. Hvis du ikke vil sy selv kan jeg sikkert få gjort det, men jeg vet ikke akkurat når jeg får tid. Kan sy etter de målene du ønsker deg.
Heisann! Ja jeg har sydd et par bærevesker. Det er ikke vanskelig å sy, så du kan gjøre det selv. Hvis du ikke vil sy selv kan jeg sikkert få gjort det, men jeg vet ikke akkurat når jeg får tid. Kan sy etter de målene du ønsker deg.
http://www.fotoknudsen.no/archive24/210720051306NySa1TbejZqf1jKV1O/medium/150920052054126m849NWvolW6.jpg
http://www.fotoknudsen.no/archive24/210720051306NySa1TbejZqf1jKV1O/medium/15092005204450QI7oofL8gGeI.jpg
http://www.fotoknudsen.no/archive24/210720051306NySa1TbejZqf1jKV1O/medium/150920052044503x7QU8521twt.jpg
Ja den så kjempe fin ut, akkurat noe slikt jeg tenkte på, bortsett fra at jeg sjeldent går med bukser som har stropper til belte...(går mye i skjørt)
Så det funker ikke helt med de krokene, men i prinsipp tenkte jeg på noe av det samme bare med stropper og det kan jeg jo bare sy på vesken:)
Når du sier ikke vannskelig så må du ta med at jeg ikke akkurat er flink til å sy..men jeg tenkte jeg skulle prøve så om du har mønster eller en god forklering hadde jeg blitt glad:)
vilje vanilje
18-05-2006, 21:33
jeg bruker også min Escape pod. I den har jeg 2 bleier, noen wipes, nøkler, mobil, lommebok, kamera, stellematte, pudder og lipgloss.
what more do you need? ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.