PDA

Se full versjon : Hordaland

colibri
17-11-2007, 19:38
HVEM ER JEG: my name is Lauren and I live on Askøy outside Bergen.
I'm from California but I've been living in Norway (mostly Svalbard) for over 6 years. I read Norwegian no problem, I speak it as best I can, and one day hopefully I'll learn to write it...

BÆREERFARING: my oldest daughter is 5 years old, and we carried her often in a Baby Bjørn. When she was around 10 months I started searching (desperately) for an alternative so I could keep carrying her. I got a couple ring slings but didn't find the real babywearing love until I discovered mei tais when my second daughter was born. After that the ball just kept rolling and I've tried just about everything I could get my hands on. :) My third daughter was born this summer and I've been enjoying using all the different types of carriers with her from day 1.

*Mei tai: 3 years of experience at this point. My all-around favorite type of carrier. Experience with different ways of tying on back and front, with kids from newborn through 4 years old.
*Elastisk sjal: Also 3 years of experience with these. Carried both my second and third daughter in them (third daughter from day one).
*Vevd sjal: Started using these a little later when my second daughter was around one year old. Now I'm comfortable with many different trying methods (using many different length wraps) on front, back and hip. Used them with kids from newborn through 5 years old.
*Formsydd bæresele: Good experience with several brands. Used them with kids from newborn to 4 years old.
*Ringslynge og lommeslynge: 4 years of experience. First with padded ringsling and later unpadded. I carried my first daughter in a ring sling, mostly on my hip. I used a pouch often with my second daughter, with her both in an upright and laying down position. With my third daughter I'm using ring slings most often, she prefers upright positions. I therefore have experience positioning babies and toddlers in a variety of positions in slings and can help people find one that works best for them.

HVOR LANGT KAN JEG REISE/TILGJENGELIGHET: Meeting on Askøy is easiest for us. We're usually up for a trip into the city also. We like to meet at a cafe or something if that seems like a good plan for someone. But I always have my three daughters along so we always need a little extra time and patience for the antics of three happy kids :)

FruLykkelig
08-01-2008, 08:44
HVEM ER JEG: Jeg er 19 år, gift og bor på Bønes i Bergen. Vi har en liten jente født. 04.05.07 som jeg er hjemme med.

BÆREERFARING: Har bært daglig siden jenten vår var et par uker gammel. I begynnelsen brukte vi kun elastisk sjal, men så ballet det på seg med det ene bæretøyet etter det andre :). Har også god erfaring med amming i bæretøy.

*Mei tai: Mage, rygg og hofte.
*Elastisk sjal: Flere ulike både på mage, hofte og fremovervendte.
*Vevd sjal: Flere ulike både på mage, hofte og rygg.
*Formsydd bæresele: Mage og rygg.
*Ringslynge: Sittende på hofte, har ikke erfaring med liggende.

HVOR LANGT KAN JEG REISE/TILGJENGELIGHET: Jeg er avhengig av buss så det er litt vanskelig å komme meg andre steder enn til sentrum eller til fyllingsdalen. Ellers kan vi også møtes her på Bønes enten hjemme hos oss eller hos deg om du bor her. Send en pm om du vil møtes :smil:.

ikka
26-05-2008, 13:39
HVEM ER JEG: Jeg er en 25 år gammel, gift, 2 barns mamma som bor på øya Bømlo i sunnhordland.

BÆREERFARING: Jeg bar ikke førstemann, men LilleNea har blitt bært siden hun var 2 månder. Oktober 2006. Jeg startet med Ringslynge noe jeg strevde veldigt med i begynnelsen på ega hand. Da LilleNea var 5 månder kjøpt jeg Vevd sjal. Som jeg har brukt mye. Etterhvert begynte jeg med Meitai, bærer i både kjøpte å hjemmelagde. Bærer Storebror på 5,5 nå og da, litt kos og sjalusi bæring.

*Mei tai: Mestrer Mt godt både på rygg og mage med forsjellige knyttemetoder

* Podaegi : Rygg

*Vevd sjal: Både Rygg og mage, litt forsjellige knyttemetoder

*Formsydd bæresele. Har ingen fortiden men har vært borti flere typer. BÅde på rygg og mage.

*Ringslynge og lommeslynge: Mage og hofte bæring.

HVOR LANGT KAN JEG REISE/TILGJENGELIGHET: Sunnhordland og mot Haugesund

Lynn
12-08-2008, 17:08
HVEM ER JEG: Jeg er en gift trebarnsmamma som bor i en liten bygd som heter Vinnes, sør for Bergen.

BÆREERFARING: Begynte å bære da mellomste (født juni 07) var ca 3 uker. Har prøvd mye forskjellig.

*Mei tai: Har erfaring med både vanlig MT og MT med sjalstropper, både på mage og rygg.

*Vevd sjal: Har brukt diverse knytemetoder både på rygg og mage.

*Elastisk sjal: Har brukt elastisk sjal og TasiSjal til vesla.

*Formsydd bæresele: Har prøvd Patapum, og har en hjemmelaget som jeg bruker mest på ryggen, men har brukt den til magebæring også. Har nå fått en Bondolino, som jeg har brukt både på mage og rygg.

*Ringslynge: Har ganske lite erfaring med dette, men har båret litt på hoften, og prøvd på magen og ryggen. Har ikke prøvd liggende stilling i ringslynge.

*Lommeslynge: Har erfaring med buddhastilling på magen, mage mot mage, hoftebæring, ryggbæring og vuggestilling.

*Vid podaegi: Her er jeg litt i startgropen, men begynner å få dreisen på ryggbæringen. Har også erfaring med magebæring av nyfødt i vid pod.

*CrossWrap: Har såvidt prøvd på mage og rygg.

*Kanga: Har en kanga som jeg bruker til torsobæring i ny og ne.

HVOR LANGT KAN JEG REISE/TILGJENGELIGHET: Fusa, Os, Kvinnherad (helst på nordsiden av fjorden), Samnanger, deler av Kvam, evt. Tysnes ved behov.

Camilita
01-06-2009, 22:41
HVEM ER JEG: Eg er 23 år gammel og bor i Bergen sentrum med samboer og Daniela på 2.5 år.

BÆREERFARING: Daniela er nå snart 2.5 år gammel og eg har bært henne siden hun var et par uker. Begynte med vevd sjal, og har senere brukt endel andre bæretøy også, både kjøpte og hjemmesydde. Vi har bært både hjemme for kosen sin del og ute på tur:)

*Mei tai: Mage og rygg.
*Onbu: Rygg.
*Vevd sjal: Mage og rygg, ulike knytinger
*Formsydd bæresele: Mage og rygg.
*Ringslynge: Hofte (har bare erfaring med slynge fra ca 1.5 år, ikke små babyer)

HVOR LANGT KAN JEG REISE/TILGJENGELIGHET: Så lenge det går buss dit, kan eg komme på besøk hvor som helst i Bergensområdet. Bor selv i Sentrum, og tar gjerne imot besøk også. Dersom noen på Voss trenger hjelp er ikke det umulig heller;)

christine76
02-06-2009, 19:03
HVEM ER JEG: Jeg er 33 år gammel og bor ved Nesttun i Bergen sammen med mann og to barn.

BÆREERFARING: Begynte å bære Erlend (nå tre år) da han var nyfødt og hadde kolikk. Begynte med BabyBjørn fordi jeg ikke fikk til ringslyngen min. Men oppdaget heldigvis andre bæretøy etter hvert. Og fikk også til ringslyngen.

*Mei tai: Har bært med MT i tre år nå, både hjemmesydde og kjøpte. MT var første "skikkelige" bæretøy jeg fikk til, og det jeg ville valgt om jeg kunne hatt et bæretøy. Mage og rygg.
*Onbu: Har bært mye med onbu de siste to årene, dette er min favoritt ved ryggbæring fordi barnet kommer så høyt og det er enkelt å ta av og på. Rygg.
*Vevd sjal: Har brukt vevd sjal også i ca tre år. Det har aldri blitt en av de bæretøyene jeg har brukt mest, men ved lange turer finnes det ingenting som er mer behagelig. Mage og rygg, ulike knytinger
*Elastisk sjal: Kjøpte det før yngstemann ble født og brukte det mye de første månedene. Mage
*Formsydd bæresele: Har Manduca, Ergo og Connecta, bruker den siste mye, men de to første blir ikke mye brukt. Mage og rygg.
*Ringslynge: Fikk det til etter mye prøving, er ikke en av mine favoritter, men bruker det av og til. Mage, hofte og rygg
*Lommeslynge: Dette er bæretøyet jeg ikke vet hvordan jeg skulle klart meg uten. Supert til både små og store barn når man trenger å ha hendene ledig til andre ting. Mage, hofte og rygg

HVOR LANGT KAN JEG REISE/TILGJENGELIGHET: Hvor som helst i Bergensområdet

svale
10-05-2010, 23:03
Hvem er jeg: Jeg er 39 år gammel tobarnsmor og bor på Hop utenfor Bergen.

Bæreerfaring: Jeg bar eldste gutten i slynge fra han var født til det ble for tungt. Yngstemann ble båret i slynge og så over til sjal da han var to mnd, og blir fortsatt bært i sjal og meitai. Eldstemann kosebærer jeg avogtil i meitai.

Polstret slynge: liggende - ammende
Vevd Sjal: omsluttet kryss på mage/rygg - Ryggsekk - Vrikkesikker - Hoftebæring ,sjal er nok det bæretøyet jeg mestrer best, og liker best.
Meitai: Mage/Rygg
Formsydd: Rygg

Hvor langt kan jeg reise: Jeg kan reise Åsane, Arna, Fana og Fyllingsdalen. Helst ikke lenger da jeg studerer. Vi tar gjerne imot besøk på Hop.