PDA

Se full versjon : Å ta babyen ut av sjalet - mage mot mage

Rakel
15-05-2007, 20:17
Jeg har nettopp begynt å bære gutten min mage mot mage i sjal. Det går som oftest greit å få ham inn i sjalet. Bruker å knytte med kryss foran og bak samt magebelte ytterst, om dere forstår hva jeg mener (med andre ord slik som vist i instruksjonsheftet til Moby Wrap). Det er imidlertid utrolig mye knot når jeg skal få ham ut, og det hender ofte med skriking. Er det noen som vet hva som er den minst knotete måten å få barnet ut av sjalet på?

Tove
15-05-2007, 20:49
Dra først ned smokingbeltet. Så kan du løsne det ytterste krysset litt og løfte babyen opp på motsatt skulder. Så tar du benet ut, bytter skulder og gjør samme på andre siden. :)
Var det forståelig?

Huldra
16-05-2007, 07:58
Dra først ned smokingbeltet. Så kan du løsne det ytterste krysset litt og løfte babyen opp på motsatt skulder. Så tar du benet ut, bytter skulder og gjør samme på andre siden. :)
Var det forståelig?
Signerer. Skrev det samme som svar igår, men hadde plutselig ikke nett.:blomst3:

Rakel
16-05-2007, 20:28
Takk skal dere ha. Har dradd ned magebeltet noen ganger, men det sitter nokså "fast" i stoffet innenfor. Håpte derfor at det fantes en annen quick fix...

Huldra
16-05-2007, 20:41
Takk skal dere ha. Har dradd ned magebeltet noen ganger, men det sitter nokså "fast" i stoffet innenfor. Håpte derfor at det fantes en annen quick fix...
Er det ikke bare å brette det ned da? Så slipper du å "dra" så fælt. Prøv å "fjern" så mye sjal som mulig før du prøver å ta ut minsten ihvertfall!

Rakel
16-05-2007, 20:43
Har ikke forsøkt å brette, men det må jo være tingen! Takk igjen!

Isbjørnen
16-05-2007, 22:26
Jeg synes også magebeltet føles stramt ut når Lillebror skal ut. Jeg løfter han oppover med overkroppen min, samtidig som jeg bruker ene hånden til å fiske ut foten samtidig som jeg drar magebeltet nedover og litt ut.

lille Siv
16-05-2007, 23:23
Med min ettogetthalvtåring pleier jeg å sette meg på huk, løsne knuten på ryggen så hun kan stå på gulvet, også trekker jeg sjalet over hode på henne...