PDA

Se full versjon : Fleece som for i meitai??

Dolly
10-04-2006, 21:13
Lurer på å lage meitai med fleece inderst eller mellom 2 andre lag.. hva tror dere om det.. tenker da til bruk utendørs.. men kanskje det blir for varmt??

Dolly
10-04-2006, 21:19
Jeg bare lager det jeg.. eller kanskje lage sånn jeg kan legge en fleecebit inni som kan tas ut når det er varmt..

det tror jeg heller jeg gjør.. som kan festes med trykkknapper inni eller noe..

Zita
10-04-2006, 21:31
På den siste jeg lagde hadde jeg et lag med platevatt imellom delene. Den ble veldig tykk og litt sånn dyneaktig, så den blir nok for varm til sommeren. Men den er sikkert deilig for babyen å sitte i! Hvor tykk fleece har du tenkt å bruke da? Det kan jo uansett være greit å ha flere lag med stoff slik at den blir litt stivere og mer solid!

Dolly
10-04-2006, 21:41
Kanskje jeg skal stryke på vliseline på innsiden av stoffene og lage til et dobbelt polarfleeceinnlegg til å feste med 4 trykkknapper...

hmmm

Zita
10-04-2006, 22:01
Kanskje jeg skal stryke på vliseline på innsiden av stoffene og lage til et dobbelt polarfleeceinnlegg til å feste med 4 trykkknapper...

hmmm

Det hørtes jo veldig lurt ut, men.... hva er egentlig vliseline??? Det sto nemlig i bruksanvisningen til symaskinen min, men jeg klarte ikke å finne ut hva det var?! :4_1_200:

mule
10-04-2006, 22:48
Det er et "stoff" du stryker på for å stive opp stoffet.

britita
10-04-2006, 22:53
Jeg har strøket vliselin på det ene bomullsstoffet inni den siste MeiTaien min, og kommer ikke til å gjøre det igjen. Synes den mistet så pass mye av bevegeligheten og smidigheten, at det blir med den ene med det.

Vet Krusedull har sydd innlegg til å ha i MeiTai, bare trer det på stroppene - virker veldig bra, ser det ut for. Det er i ullfleece, tror jeg.

Zita
10-04-2006, 22:55
Det er et "stoff" du stryker på for å stive opp stoffet.

Ok... takk, mule! :bflysmiley:

Hmm... det hørtes jo KJEMPELURT ut! Må prøves....

Zita
10-04-2006, 22:57
Jeg har strøket vliselin på det ene bomullsstoffet inni den siste MeiTaien min, og kommer ikke til å gjøre det igjen. Synes den mistet så pass mye av bevegeligheten og smidigheten, at det blir med den ene med det.

Eller kanskje ikke likevel... :snill:

Dolly
10-04-2006, 23:35
Nå har jeg sydd den første lange skulderstroppen... foret 70 cm av den med dobbelt lag polarfleece, den ble veldig myk...

Dette var jammen kjekt...