Se full versjon : reklamsjonstid på voksi urban?
Gllidelåsen på voksi urban pose er ødelagt, den sprekker opp hele tiden når vi glider:-( Har funnet kviteringen og den ble kjøpt 27 mars 2010, så det har akkurat bikket 2 år! HVor lang garanti tid er det? Synes jo at en pose til 2000 skal vare litt lenger.........Lurte på om jeg skal dra til butikken eller ikke
Tipper det er kjøpsloven som gjelder her, og den sier vel 2 år. Dette er nok ikke et femårsprodukt.
Tipper det er kjøpsloven som gjelder her, og den sier vel 2 år. Dette er nok ikke et femårsprodukt.
Dem reklamerer jo med at posen kan brukes til barnet er 6 år, vi har kun brukt posen i 1 år (lå ubrukt første året, hun begynte å bruke den når hun begynte i barnehagen).
Leste på nettet at dem hadde hatt mye feil med posene som var solgt vinteren 2009/2010....... lurer på om jeg skal dra til butikken eller sende mail til voksi
Jeg mener bestemt at en Voksi pose er et produkt som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, og da er det femårsfristen som gjelder. Voksi reklamere selv brukstid fra 0-6 år.
"Dessuten har Voksi® Urban to overdeler, en kortere og en lengre, som gir posen lang brukstid, til ca 6 år (http://www.voksi.no/produkter/voksiposen/urban)"
Jeg ville helt klart klaget, tvilen her blir vel om ødelagt glidelås er 'vanlig slitasje' eller en mangel ved varen. Jeg vil mene at glidelåsen bør holde mer enn knapt to år ved normal bruk.
Forbrukerportalens klageguide (http://forbrukerportalen.no/klageguide) er til god hjelp
Momobamsen
04-04-12, 07:53
Dem reklamerer jo med at posen kan brukes til barnet er 6 år, vi har kun brukt posen i 1 år (lå ubrukt første året, hun begynte å bruke den når hun begynte i barnehagen).
Leste på nettet at dem hadde hatt mye feil med posene som var solgt vinteren 2009/2010....... lurer på om jeg skal dra til butikken eller sende mail til voksi
Man skal i første omgang ta det med dem man kjøpte den hos.
Concertina
04-04-12, 09:11
Vil anta at glidelåsen vil bli regnet som slitasjedel, så det blir nok vanskelig å få gjennom på reklamasjon. Men det går jo an å prøve.
Jeg fikk bytta posen voksi urban etter en sesong. Glidelåsen gikk som deres. Forstod det sånn at d var problemer med et parti fra 2010 ca? Den pose bør være 5 års reklamasjon på. Den er jo dyr! Og en av de som liksom skal være best på markedet
Vi kjøpte samme som dere omtrent på samme tidspunkt. Vi fikk byttet den sent i høst på den lokale Babyshop-en pga. at den modellen hadde en produksjonsfeil. Hvis du kan legge ut et bilde av glidelåsfiguren på deres, så kan jeg si om det er den med feilen eller ikke.
Momobamsen
04-04-12, 20:31
I forbrukerkjøpsloven heter det at dersom en vare er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år er det 5 års reklamasjon, en vognpose bør være ment til å vare lenger. Men om glidelås er slitedel er en annen sak.
Sommerfuglbaby
06-04-12, 13:43
Jeg har klaget på voksi pose som kjøpt i 2010 og fikk ny uten spørsmål pga de hadde stort problem med glidelås da.
Fikk ny pose:-) Det var ingen problem, dem var klar over at det var ett dårlig parti, så dem byttet posen uten spørsmål
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.