PDA

Se full versjon : Hjelp! Får gjester om 4 timer og må ha noen gode kaker!

Kanel
30-07-11, 11:39
Hvem er dårligst på planlegging? Meg.:takker:

Hvem er dårlig på baking? Meg igjen.:mexicanwave:

Hvem TRENGER hjelp. NÅ!! MEEEEEEEEEEEEEEG!!:master:

Altså. Har bursdag (wee:balloons:). Blir åtte voksne og 5 barn til kaker og kaffe kl halv fem. Og klokka åtte blir vi jammen 7 voksne til kake da også.. Hadde tenkt å bake ostekake ( omstrent det eneste jeg kan), men ser med gru at den trenger å stå og stivne i 4 timer.....HOFF

Så nå trenger jeg hjelp. Er det noen som har relativt enkle og gode kakeoppskrifter og dele i en fei? Blir gulrotmuffins, men må jo definitivt ha mer enn det! :-) Kjører også litt is..kjeks..

Kjør på damer!:giblomst2:

Hilsen Kanel. 29 for første og aldri siste gang:raring:

Spirulina
30-07-11, 11:44
Kva med Pavlova?

Ferdigkjøpt marengsbunn + bland ferdig vaniljekrem med piska krem og så masse friske bær på toppen , det er vel både jordbær, bringebær, blåbær og bjørnebær å få i fruktavdelingen nå for tida.

Men det forutsetter ein tur på butikken, da..

Muffins pleier å vera ein slager også, gjerne sånn ferdigkjøpt + rosa glasur:blomst4:

Marinbiologen
30-07-11, 11:50
Rullekake er superenkelt og godt.

Hvis du har kokebok er det helt sikkert oppskrift.

Kan jo pyntes med sånn sprøytekrem så blir det som små minibløtkaker.

Grace
30-07-11, 11:50
Gratulerer med dagen!
Toropose! ELler muffins!

Kanel
30-07-11, 11:52
Kva med Pavlova?

Ferdigkjøpt marengsbunn + bland ferdig vaniljekrem med piska krem og så masse friske bær på toppen , det er vel både jordbær, bringebær, blåbær og bjørnebær å få i fruktavdelingen nå for tida.

Men det forutsetter ein tur på butikken, da..

Muffins pleier å vera ein slager også, gjerne sånn ferdigkjøpt + rosa glasur:blomst4:

JA! Tenkte på å lage det fra bunnen av også, men marengsbunnen skal vel stå ovnen noen timer den også. Selger de marengsbunner overalt? Vi skal på butikken ja! :-) Men syns det er kjipt med kjøpte kaker..

THANK YOU, Spirulina!:klappe:

Flere tips?

Trollmor
klæsskak går veldig fort å lag. Men kanskje ikke akkurat det du tenkte deg..

Kanel
Gratulerer med dagen!
Toropose! ELler muffins!

Takk :-) Spørs om det blir Toro brownies også ja:dust:

Kanel
30-07-11, 11:55
klæsskak går veldig fort å lag. Men kanskje ikke akkurat det du tenkte deg..

Å ja! OG det er jo en definitiv suksess med Iselilja (Og deg!) på besøk!:klemme:
Oppskrift?:giblomst2:

Kanel
30-07-11, 11:56
Rullekake er superenkelt og godt.

Hvis du har kokebok er det helt sikkert oppskrift.

Kan jo pyntes med sånn sprøytekrem så blir det som små minibløtkaker.

Takk:giblomst2: Heldigvis er jeg kompetent til å piske krem!:knegg:

jeg er ekstremt god på steingrove vafler og lapper, men tror ikke det er helt det gjestene ser for seg..:raring:

Sungifu
30-07-11, 12:08
Kines klissete sjokoladekake, som du finner her på matkroken, er KJEMPEGOD med is!!!! Og peanøtter. Den er veldig enkel. NAM!

Og gratulerer med dagen! :duskejente:

smil
30-07-11, 12:24
JA! Tenkte på å lage det fra bunnen av også, men marengsbunnen skal vel stå ovnen noen timer den også. Selger de marengsbunner overalt? Vi skal på butikken ja! :-) Men syns det er kjipt med kjøpte kaker..

THANK YOU, Spirulina!:klappe:

Flere tips?

Du kan lage nøttebunn i stedet for marengs. DEt er veldig fort og greit!

Kanel
30-07-11, 12:28
MMmm--takk gode damene!!:blomst2:

Sungifu
30-07-11, 12:28
Å ja! Marengsbunn med pisket krem og jordbær på toppen er RÅGODT! Og sommerlig!

Kanel
30-07-11, 12:44
I love you people!:rose:Dere har redda dagen min nå, vet dere det?:klappe:

Det blir:
:banana:Pavlova m/kjøpt bunn

:brokkoli: Kines klissete sjokoladekake m is og peanøtter
:carrot:Gulrotmuffins med ostekremtopping

:klappe::klappe::klappe:

Nita
30-07-11, 14:21
Gratulerer med dagen! :blomma:

Ser du har det i boks nå, men kan komme med et tips til verdens enkleste kake, som bruker å bli tatt godt i mot. Toro brownies i rundform, når den er ferdigstekt og kald ha på en boks med vaniljekrem og så sjokolademousse på toppen. Og pynt med noe lekkert, jeg har brukt en dusk med bær om jeg finner det, rognebær på høsten eller noe annet som tar seg bra ut og kan ligge på kake som skal spises - voila, lekker og god kake for den som ikke kan bake (alså meg :knegg:)

Det kan høres kvalmt ut, men er faktisk overraskende god (jeg er ikke så glad i kaker). Ellers er møllerens brownies med fudge, sjokolade og peanøtter bare helt fantastisk!

einar
30-07-11, 15:43
Marengsbunn med krem og pasjonfrukt er min favoritt, litt seint nå men;)

Bæra
30-07-11, 16:37
Gratulerer med dagen! :jippidans:
Sjøl om du sikkert stressa for å få til alt i dag, er det jo ingenting som er så godt som helt ferske kaker, så regner med du hadde fornøyde gjester.:jump2:

Kineserbolle
30-07-11, 16:51
Gratulerer så mye med dagen!!!

Godt å se at andre er like "i siste liten" som meg :p

Tøystump
30-07-11, 16:56
Gratulerer med dagen!! Håper kakene ble bra, og at du fikk et koselig selskap!

Dsrl
30-07-11, 17:13
:danse2:Gratulerer med bursdagen din!!

Kanel
04-08-11, 22:04
Treg som jeg er har jeg helt glemt å sjekke denne tråden igjen!

Igjen: Tusen takk for supre tips alle sammen! Resultatet ble litt halvveis da.. marengsbunn var ikke å oppdrive noe sted, så det ble god gammeldags blautkak (heter vel kremkake på bokmål? :knegg:) Med vaniljekrem og hjemmelaget jordbærsyltetøy ( fra frysern selvsagt, har ikke lykkes i å få tak i jordbær til sylting i år:leiseg:), masse deilige bær på toppen. og ja- hakket sjokolade inni. MMMM.
Også bakte verdens beste svigerinne gulrotmuffins! Til gjestene som kom senere på kvelden ble det faktisk kake fra frysedisken, for mannen hadde glemt å kjøpe mer egg. Men de fikk pizza også, så tror de ble fornøyde:blomst2:

Dette er en lærepenge for min del. Fra nå av skal jeg:
1. Aldri invitere gjester dagen etter vi kommer hjem fra ferie....
2. Planlegge meny litt lenger enn dagen i forveien..
3. hmm. ja det var vel det:letter:

Det ble en kjempefin dag da! Bursdag e HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLI!:klappe: