PDA

Se full versjon : Mother-ease vs. Popolini

cantate
27-09-2006, 21:22
Jeg regner med det er flere enn meg som har undret seg over dette med Mother-ease og Popolini, siden bleiene derfra er temmelig like. På Popolini One-size står det også en lapp med Mother-ease på...

Jeg har spurt og gravd litt om dette. Det ser ut til å være et litt ømt tema, men litt har jeg i alle fall fått vite.

Mother-ease og Popolini var tidligere samme firma. Dvs, som jeg har forstått det var Popolini den europeiske fabrikken for Mother-ease. På et eller annet tidspunkt oppsto det konflikter i dette samarbeidet, og samarbeidet ble brutt under de betingelsene at de begge skulle kunne produsere de samme bleiene under ulike navn. Siden den tid har de utviklet seg litt ulikt.

Hvilken konflikt dette var, vet jeg ikke helt. Et utsagn jeg fikk fra Mother-ease var at kvaliteten på de europeiske bleiene ikke ble bra nok i forhold til deres krav.

Forholdet mellom disse er tydeligvis ennå betent, og Mother-ease var veldig klare på at jeg IKKE får selge Popolini-produkter som kan forveksles med Mother-ease i butikken. Dette fordi de ennå mener kvaliteten er bedre på sine produkter (Noe jeg må si meg enig i, ellers hadde jeg vel ikke valgt å selge Mother-ease;))

Forskjellen på bleiene forøvrig? Dette blir etter min bedømming:
One-size: Mother-ease er litt tynnere og litt større enn Popolini. Fordi Popolini var tykkere måtte jeg tidligere begynne med innlegg i ME enn i disse. Popolini sine er såpass mye mindre at de ikke lenger passer til min gutt på ca 11 kg. Nå spretter knappene opp... ME passe godt enda, vi har til og med en knapp å gå på.

Snady's/Two-size: Two-size virker lavere i modellen enn Sandy's, og Popolini er litt tykkere. Large virker større hos ME enn Popolini.

Det er kanskje andre vet mer om dette enn jeg? Det hadde vært gøy å høre, for jeg lurte veldig på dette inntil jeg har fått klarhet i det.
:raring:

ElinM
28-09-2006, 08:25
Jeg siterer noe jeg har skrevet et par ganger før:

Her er et innlegg jeg skrev for litt siden:

Popolino produseres i Europa og ME i USA. Jeg tror at de tidligere samarbeidet, at Popolino-fabrikken produserte bleier for ME, men så kuttet de samarbeidet mot at fabrikken i Europa fortsatte å produsere bleiene under et annet navn. Bleiene er veldig like, jeg har faktisk aldri tenkt over at det er to forskjellige typer. Noen skal ha det til at den ene typen er bittelitt større enn den andre. I tillegg skal visstnok Popolinobleien inneholde litt mer bomull, noe som gjør at den absorberer bittelitt bedre enn Sandys, men gjør passformen bittelitt dårligere.

Jeg tenker altså på mine ME og Popolino som samme bleien, og registrerer ingen forskjell. Men jeg skal ikke utelukke at jeg er en smule sløv.....

Jeg har altså brukt bleiene om hverandre, og begge typene har holdt gjennom hele bleieperioden til ungene ble ca 3 år. De bleiene jeg har ble kjøpt for 3-6 år siden, kanskje er forskjellene blitt tydeligere etterhvert?

Imse
28-09-2006, 08:58
Jeg trodde de var så og si like. Visste ikke at de hadde utviklet seg forskjellig. Høres ut som om ME sandys`s er bedre å velge da. Popolini two size L ble for små til gutten vår da han var 2 år.. Men nå passer de faktisk igjen( han forandrer for og blir smalere og smalere). Sandy`s hadde kanskje passet hele perioden.

ElinM : Er knappene på dine eldste popolini like bra enda, eller virker ME bedre???? Dette har jeg lurt på siden jeg har hørt rykter om at popolini ikke var bra nok for ME..

ElinM
28-09-2006, 09:13
ElinM : Er knappene på dine eldste popolini like bra enda, eller virker ME bedre???? Dette har jeg lurt på siden jeg har hørt rykter om at popolini ikke var bra nok for ME..

Alle knappene er like bra enda og jeg merker ingen forskjell. De eldste bleiene jeg har står det Sandys ME på, de andre er Popolino. Jeg antar det kanskje var samme fabrikk enda da jeg kjøpte for 6 år siden, og i såfall er det ikke så godt å vite om de ME-bleiene ble produsert hos Popolino eller hos ME. Alle er kjøpt hos Nøstebarn, så det er kanskje nærliggende å tro at de er produsert hos Popolino/i Europa?

Imse
28-09-2006, 09:31
Alle knappene er like bra enda og jeg merker ingen forskjell. De eldste bleiene jeg har står det Sandys ME på, de andre er Popolino. Jeg antar det kanskje var samme fabrikk enda da jeg kjøpte for 6 år siden, og i såfall er det ikke så godt å vite om de ME-bleiene ble produsert hos Popolino eller hos ME. Alle er kjøpt hos Nøstebarn, så det er kanskje nærliggende å tro at de er produsert hos Popolino/i Europa?
Om de har holdt i 6 år, så kan ikke kvaliteten være så dårlig! Det skal godt gjøres at en tøybleie holder i 6 år i jevnlig bruk!

lanolin
28-09-2006, 09:31
Jeg har gjort liknenede observasjoner:

-ME one-size er helt klart større enn popolino. Jeg har også den økologiske utgaven og lurer på om denne faktisk absorberer litt mer enn den vanlige...
-Sandys og popolino Large er forskjellige med hensyn til tykkelse, passform og størrelse. Ingen tvil hos meg om hvilken jeg liker best av disse to. Popolino-bleien min brukte tre døgn på tørkesnoren og var nederst på reservelisten på grunn av den teite passformen. Sandys likte jeg godt, men nå har jeg kvittet meg med begge deler fordi one-size tross alt tørker fortere enn Sandys.