Se full versjon : Lommeslyngespørsmål...
Er blitt litt inspirert av alle dere flinke sydamer her, og tenkte jeg skulle prøve meg på en lommeslynge. Men; må man sy den av dobbelt stoff?Er det best med 100% stødig bomull, eller er det best med litt strech i stoffet? Håper noen kan svare på mine nybegynnerspørsmål..... :smiley_happy:
Jeg syns det er penest med dobbelt stoff. Eks fleece på den ene siden og et mønstrete bomullsstoff på den andre siden (innsiden). Må jo ofte brette ned litt på skuldra for at den skal sitte på bra, og da vil jo "vrangen" synes. Se: http://www.tettinntil.com/index_files/LShofte.htm Der ser du at skulderen er brettet frem.... Vet ikke hvordan det fungerer med stretchy stoff, blir kanskje for lite "hold"?
Taratroll
25-09-2006, 10:13
Dersom du skal sy lommeslynge i f.eks. fleece ville jeg ikke ha sydd den tosidig. Syns uansett ikke at det er noe stygt at sømmene viser, så lenge man har sydd dem pent. Når jeg har sydd fleece lommeslynger har jeg bare brettet den en gang og sikksakket over.
Man kan godt bruke stoff med stretch i. Men da bør du helst fine noe uten altfor mye stretch i og som er sterkt. Noe ala det som er i bukser med stretch.
Grunnen til at den oppskriften som ligger her er i dobbelt stoff er at jeg har brukt motestoff og bomullslerret. Disse stoffene er for tynne til at jeg ville ha brukt dem i bare ett lag.
Takk for svar! :blomst3:Tror jammen jeg skal prøve meg på en....
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.